פרופ' הלוי: "יש ראיות ראשונות שהחיסון השלישי מגן מאומיקרון"

מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' הלוי: "יש ראיות ראשונות שהחיסון השלישי מגן מאומיקרון"

נשיא בית החולים 'שערי צדק', פרופ' יונתן הלוי בשיחה עם 'קול חי': "יש ראיות ראשונות לכך שאין מחלה קשה המונית באומיקרון בקרב מחוסנים בשלושה חיסונים. המסר לציבור זה לרוץ להתחסן. מי שלא קיבל אף חיסון נמצא ממש בסיכון גדול"

פרופ' יונתן הלוי צילום: מרים אלסטר / FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: מרים אלסטר / FLASH90

נשיא בית החולים 'שערי צדק', פרופ' יונתן הלוי אומר כי הנתון היחיד לגביו יש מידע ראשוני די ברור בעניין האומיקרון, הוא שהחיסון השלישי מספק הגנה מסוימת מפני תחלואה קשה בעבות הידבקות בזן.

בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, אמר הלוי כי "הממשלה התנהלה נכון עם החיסון השלישי והגל הרביעי שירד כנראה בעקבותיו". הוא הבהיר: "לגבי האומיקרון עדיין רב הנסתר על הנגלה. בינתיים אין הרבה אומיקרון בארץ ובבתי החולים אין עלייה בחולים קשה".

לדבריו: "אירופה כמעט כולה מכוסה באומיקרון ומספר המאומתים מזנק לשמיים. יש ראיות ראשונות לכך שאין מחלה קשה המונית באומיקרון בקרב מחוסנים בשלושה חיסונים. המסר לציבור זה לרוץ להתחסן. מי שלא קיבל אף חיסון נמצא ממש בסיכון גדול".

הוא התייחס לחוסר אמינותם של הנתונים המגיעים מדרום אפריקה: "אנחנו לא יודעים בוודאות את הנתונים, המילה 'נפטר' לא מבדילה בין אדם עם סרטן שתוחלת חייו הייתה חודש ימים לבין איש צעיר ללא מחלות רקע שנפטר כתוצאה מקורונה ולכן אמרתי שעל הנתונים מדרום אפריקה קשה לסמוך".

עוד אמר הלוי: "אנחנו יודעים שהחיסון השלישי הוא בטוח ושארבעה מיליון בני אדם בישראל קיבלו אותו".

פרופ' הלוי התייחס לדברי שר האוצר: "האמירה של ליברמן ש'אומיקרון הוא כמו שפעת' עלולה להשפיע על מי שלא התחסנו עדיין. זו אמירה מזיקה".



0 תגובות